مهدی صمدانی جمعه 24 آبان 1398 02:37 ب.ظ نظرات ()

☘☘ با درود ☘☘ به دردآشنایان و برگزیدگان عزیز

با درود به قهرمانان گمنام، مراقبت کنندگان از بیماران فرسایش مغز

وعده کردم که در ماه نوامبر  که ماه قدردانی و احترام به گروه بی پشتیبان و تنهای مراقبین است، بیشتر برایتان بنویسم.  در این پست برایتان به سلامت مراقبت کننده می‌پردازم 

.

همزمان با مراقبت از عزیزتان، شما ممکن است متعهد به انجام وظایف متعدد دیگری از جمله

 پشتیبانی از همسر و فرزندان، خرید، پخت و پز،  نظافت، و غیره نیز باشید. گردآمدن این همه

 کارها و وظایف، ممکن است شما را نسبت به سلامتی خودتان بی توجه کند. بهترین خدمتی

که می توانید به بیمار و خانواده خود بکنید این است که از نظر فیزیکی و روحی قوی بمانید. 

چه باید کرد؟


به سلامت خود توجه کنید.

·       سلامتی خود را سرسری نگیرید و حتی اگر هیچ مشکلی ندارید، حداقل هر سال یک بار با پزشک خانواده ملاقات کنید وغربالگری های سلامتی نوبتی را انجام دهید. در صورت نیاز از مددکار اجتماعی و روانپزشک خود کمک بگیرید.

·        به «ندای بدن خودتان گوش کنید». هرگونه علامت خستگی مفرط، مشکلات خواب، تغییرات رفتاری مانند عصبانیت و کم حوصلگی، تغییرات اشتها و در نتیجه زیاد یا کم شدن بی رویه وزنتان را جدی بگیرید. در غیر این صورت ممکن است سلامت جسمی و روحی شما درمعرض خطر قرار گیرد.

 

اقدامات دیگر برای سلامتی و آماده به کار بودن به این شرح است:

·      .ورزش و فعالیت را در برنامه خود بگنجانید. از هر فرصت برای ورزش کردن استفاده کنید.

·      به برنامه غذایی خود توجه کنید. رژیم غذایی مدیترانه‌ای را برای خود و عزیزتان انتخاب کنید و از خوردن غذاهای پرچرب و فست فود پرهیز کنید.

·      سطح استرس خود را پایین بیاورید. از یوگا، نرمش های سبک، و مراقبه استفاده کنید. 

·      خطرابتلا به افسردگی را کم کنید. افسردگی یکی از مشکلات شایع مراقبین به شمار می رود و امکان بروز آن در تمامی مراحل بیماری وجود دارد. 

·      با مشکلات مراقبت کردن کنار بیایید. واقع بین باشید و قبول کنید که با پیشروی بیماری، مشکلات بیمار زیادتر خواهد شد. به نکات مثبت توجه کنید و خاطرات خوب را ارج گذارید.

·      سوپاپ اطمینان را باز کنید. راههای باز کردن سوپاپ اطمینان خود را جستجو کنید و از

 آنها استفاده کنید. راهپیمایی در پارک، تپه نوردی، رانندگی در جای خلوت و همخوانی با

 آهنگ دلخواه، و نوشتن خاطرات از جمله راهکارهای موثر است.

 

مقاله سلامت مراقب وبسایت را برای شرح بیشتر در این آدرس مطالعه نمایید:

http://dardashna.ir/?p=1622